Dijital reklam sektörü daha da büyüyecek
İSTANBUL (İGFA) – Avrupa İnteraktif Reklamcılık Bürosu (IAB Europe) tarafından yayınlanan ve dijital reklam harcamalarını analiz eden AdEx Benchmark raporu yayınlandı.
Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, rapora göre dijital reklamcılıkta tüm zamanların en yüksek büyüme oranlarına ulaşıldığını vurguladı. Kaplan, “Avrupa genelinde dijital reklamcılık, yüzde 7.3 yıllık büyüme oranıyla ABD pazarını geride bıraktı. Türkiye’nin de dahil olduğu 13 pazarda çift haneli büyüme kaydedildi. Avrupa’da dijital yatırımların yüzde 69’unu İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya ve İtalya oluşturuyor. Türkiye, enflasyondan arındırılmış verilere göre yüzde 50 büyüme oranıyla yine birinci sırada yerini aldı. 2023 yılı sonu itibariyle Türkiye’deki dijital reklam yatırımlarının büyüklüğü 3 milyar 476 milyon Euro’ya ulaştı. Bu da enflasyondan arındırılmış yüzde 50 büyüme oranıyla Avrupa ortalamasının 4.5 katı daha fazla bir büyüme gösterdiğini ortaya koyuyor. Rapora göre, dijital reklam yatırımları büyüklüğü açısından Türkiye, 29 ülke arasında sekizinci sırada yer alıyor. 2023 yılında 8 oranında rekor bir büyüme gösteren Türkiye, 2022 yılında olduğu gibi en fazla büyüyen ülke olmayı sürdürüyor. Yapay zekânın devreye girmesi, makine öğrenimi ile reklam teknolojileri daha da güçleneceğini ve sektörün yüzde 70 oranında büyüyeceğini öngörüyoruz” şeklinde konuştu.
GÖRÜNTÜLÜ REKLAM VE SOSYAL MEDYA YATIRIMLARI YÜKSELİYOR
Avrupa genelinde görüntü reklam yatırımlarının yüzde 13 oranında büyürken, sosyal medyaya yapılan yatırımların da yüzde 18 oranında arttığına dikkat çeken Kaplan, “Sosyal medyanın görüntülü reklamlar içindeki payı yüzde 48’e yükseldi. Video reklamcılık, en çok büyüyen formatlardan biri olarak öne çıktı ve toplam görüntülü reklamların büyümesinde önemli bir rol oynadı. 2023 yılında yüzde 21 artış gösteren dijital reklamcılık ve dijital ses reklamcılığı da dikkat çeken bir büyüme kaydetti. Dijital ses reklamcılığı yüzde 23 oranında artış gösterirken, podcastlerin toplam dijital ses yatırımlarının artmasında önemli bir rol oynadığını görüyoruz. Podcastlerin artışı, dijital ses reklamcılığının büyümesine önemli bir katkı sağladı.
ÇEKMEKÖY ESCORT
ÇELEBİ ESCORT
ÇELİKHAN ESCORT
ÇELTİK ESCORT
ÇELTİKÇİ ESCORT
ÇEMİŞGEZEK ESCORT
ÇERKEŞ ESCORT
ÇERKEZKÖY ESCORT
ÇERMİK ESCORT
ÇEŞME ESCORT
CEYHAN ESCORT
CEYLANPINAR ESCORT
ÇİÇEKDAĞI ESCORT
CİDE ESCORT
ÇİFTELER ESCORT
ÇİFTLİK ESCORT
ÇİFTLİKKÖY ESCORT
ÇİĞLİ ESCORT
CİHANBEYLİ ESCORT
ÇILDIR ESCORT
ÇİLİMLİ ESCORT
ÇINAR ESCORT
ÇINARCIK ESCORT
ÇİNE ESCORT
ÇITIR ESCORT
ÇİVRİL ESCORT
CİZRE ESCORT
ÇOBANLAR ESCORT
ÇORLU ESCORT
ÇORUM ESCORT
ÇUBUK ESCORT
ÇUBUKDAĞI ESCORT
ÇUKUR ESCORT
ÇUKURCA ESCORT
ÇUKUROVA ESCORT
CUMAOVASI ESCORT
CUMAYERİ ESCORT
ÇUMRA ESCORT
ÇÜNGÜŞ ESCORT
DADAY ESCORT
DALAMAN ESCORT
DAMAL ESCORT
DARENDE ESCORT
DARGEÇİT ESCORT