Ekonomi

Pandemi sürecinde maske taktılar ve Hindistan’a ihracatı 3,5 kat artırdılar!

İZMİR (İGFA) –Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, pandemi döneminde hayata geçirilen Taze Kiraz, Üzüm ve Nar Ürünlerinde Amaca Yönelik Pazarlar UR-GE Projesi ile Hindistan’a maskeli pazarlayarak ihracatını 3 yılda 3,5 kat artırdı. 30 milyon dolardan 100 milyon doların üzerine.

Ticaret Bakanlığı, EYMSİB’in UR-GE Projesi’ndeki muhteşem başarısını “UR-GE Projeleri İyi Uygulama Örneği Ödülü” ile onurlandırdı. EYMSİB’in projesi 619 UR-GE Projesi arasında Türkiye’de birinci seçildi.

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Ticaret Bakanlığı’nın kümelenme yoluyla ihracatçı firmaların yetkinliklerini ve ihracatını artırmayı hedeflediği Uluslararası Rekabeti Geliştirme (UR-GE) Projeleri içerisinde en başarılı URGE Projesini hayata geçirdi.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, En Başarılı UR-GE Projesi ödülünü Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın elinden aldı.

Ankara Ticaret Bakanlığı’nda düzenlenen törende konuşan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak, yaş meyve sebze branşının fiyat rekabetinin yoğun olduğu bir segment olduğunu ve UR-GE projelerinin büyük önem taşıdığını söyledi. Ticaret Bakanlığı bu rekabette rekabet edebilmeleri için onlara büyük bir avantaj sağlıyor. diye ifade etti.

Uçak, “UR-GE Projeleri’nin fiyat rekabetinde sunduğu fırsatların yanı sıra, Anadolu’daki kadim tarımsal üretimden ilham alarak, tarladan sofraya modern ve güvenli tarımsal üretimin hikâyesini anlatmayı hedefledik ve başardık” dedi.

Yaş Kiraz, Üzüm ve Nar Ürünleri Amaçlı Marketler UR-GE Projesi’ni 2019 yılında başlattıklarını anlatan Yavaş, “Proje kapsamında ilk olarak yol haritamızın belirlendiği ihtiyaç analizi çalışmamızı gerçekleştirdik. Gerçek müşteri bulmak adına 6 ay süren Amaçlı Pazar Analizi danışmanlık faaliyetimiz ile eş zamanlı olarak tanıtım filmi, web sitesi ve katalog hazırladık. Bu dönemde pandemiye rağmen projemize bir an bile ara vermedik, maskelerimizi taktık, toplantı ve tesislere gittik, firmalarımızın pazarlama faaliyetlerini hazırladık. Hedef pazarımız olan Hindistan’a 2020 yılında 31 milyon dolar olan yaş meyve sebze ihracatımızı, 2021 yılı sonunda 69 milyon dolara, 2023 yılında ise 100 milyon dolara çıkardık. “Hindistan’a ihracatımızı 2020 yılında yaklaşık 4 kat artırdık. 3 yıl” dedi.

Hindistan’a ilk heyetlerini 2021 yılında gerçekleştirdiklerini bildiren Lider Uçak, Hindistan’ın değerli bir meyve ithalatçısı olduğunu belirterek, “İkili iş görüşmelerine de büyük ilgi gösterdiler. Orada Ticaret Odası ile iş birliği anlaşması imzaladık. Heyet olarak birçok Hintli firma ülkemize geldi, üretim alanlarımızı ve işletmelerimizi ziyaret etti. 2022 yılında Hindistan’ın ardından bizim için önemli hedef pazarlar olan Endonezya ve Singapur’a da heyetler düzenledik. Özellikle Singapur Asya’ya dağıtım kanalı ülkesi olduğundan pazarı için son derece faydalı bir heyet oldu. Ticaret Bakanlığımızın UR- GE Projelerine yüzde 75 destek vermesi, pazarlama faaliyetleri bütçelerimize büyük katkı sağlıyor. Bir yerine iki heyet düzenleyebiliyoruz. Fuar desteğinden farklı olarak firmalar, Ön finansmanları Dernekler tarafından karşılandığı için daha uygun maliyetlerle katılım sağlıyorlar.İnanın bazen proje dışındaki firmalar da katılım fiyatlarını duyunca bizi arayıp “Uçak bileti bile alamıyoruz” diyorlar. Bu fiyata otel, her şeyi nasıl organize ediyorsunuz?” onlar söylüyor. Bize bu büyük desteği sağlayan Ticaret Bakanlığımıza teşekkür ediyorum” dedi.

tarsus-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu