Birçok işletme, ürün-pazar uyumunu sağlayamadıkları veya akıllı bir büyüme stratejisine sahip olmadıkları için büyüme ve başarı açısından sürdürülebilirliği sağlayamıyor.
Yeni girişimlerin stratejisinde izleyebileceğiniz yollar nelerdir?
Gelelim içeriğe!
1. Menkul Kıymet Tekliflerini Analiz Etme
Her girişim, kendisini rakiplerinden ayıran ve neyin fark yarattığı konusunda net bir görüşe sahip olmalıdır. Müşterilerin ihtiyaçlarına nasıl çözüm sunduğu ve bu analizin diğer rakip markalardan farkı gibi soruların yanıtlanması, bir işletmenin uzun vadeli büyüme yoluna girmesine yardımcı olur.
2. Amaç Pazarının Belirlenmesi
Gerçekçi bir büyüme stratejisi oluşturmanın bir diğer adımı da hedef kitleyi ve hedef pazarı net bir şekilde tanımlamaktır. Hedef kitle ve pazar belirlemeden yanlış ürün geliştirmeleri yapmak veya yanlış pazarlama beyanları oluşturmak girişimcilerin sıklıkla karşılaştığı sorunlar arasındadır.
3. Temel Performans Göstergelerini Ayarlama
Bir işletmenin başarılı olabilmesi için ilerlemesinin ve performansının ölçülebilir olması gerekir. Bu nedenle, her girişimcinin temel performans göstergelerini elde etmek ve uyarlamak için gerekli zamanı ve bütçeyi ayırması değerlidir. KPI’lara odaklanmak, bir işletmeyi büyütmenin en temel adımlarından biridir.
4. Bireylerin İşe Alınması İçin Gerçeği Seçmek
İşe alınacak gerçek insanları bulmak, tüm şirketler için değerlidir, ancak başlangıç aşamasındaki girişimler için çok önemlidir. Başlangıç aşamasındaki bir işletmenin bütçesi sınırlı olacağından hem nitelikli hem de gerçekten ihtiyaç duyulan adaylar değerlendirilmelidir. Örneğin, şu anda bir muhasebe uzmanına veya hukuk danışmanına ihtiyacınız olmayabilir. Bunun yerine, çalışmanızı geliştirmenize yardımcı olması için gerekli becerilere ve donanıma sahip bir yazılım mühendisi kiralayabilirsiniz; Bir muhasebe uzmanı veya danışmanı için ihtiyaç duyacağınız bütçeyi bu kişiye ayırarak daha gerçekçi bir adım atmış olabilirsiniz.
5. İş Modelini İncelemek
İşletme kurulurken oluşturulan iş modelini sık sık gözden geçirmek ve gerekli yapılandırmaları yapmak gerekir. İş modelinin başarılı olup olmadığını anlamak için öncelikle belirlenen hedeflere ne ölçüde ulaşıldığını kontrol etmek gerekir. Hedeflere ulaşma başarısı kontrol edildikten sonra iş modelinde gerekli iyileştirmeler yapılmalı ve eskiyen hedefler yenilenmelidir.
6. Anket Verilerinin Toplanması
Anketlerin e-posta veya haber bültenleri yoluyla yayınlanması ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi bu yöntemlerden biridir. Girişimlerin bu tür anketleri pazar araştırma şirketleri ile birlikte yapması çoğu zaman daha olumlu sonuçlar veriyor.
7. Pazar Araştırması Yapmak
Beklenen pazar hakkında bilgi ve içgörü toplamak için rakiplerin ne yaptığını gözlemlemek gerekir. Müşterilerinin kim olduğu, neden onları tercih ettiği, en çok bilinen iş veya hizmetlerinin neler olduğu sorularına cevap bulmak ve bu sonuçlara göre gerekli iyileştirmeleri yapmakta fayda var.
8. Kişisel Ağları İnceleme
Bir girişimcinin işini veya hizmetini piyasaya sürmeden önce çevresindekilerin fikirlerini alması da çok önemlidir. Aileden, arkadaşlardan, danışmanlardan veya fon sağlayanlardan geri bildirim almak, amaçlı kullanıcılar hakkında varsayımlarda bulunmayı kolaylaştırır.